Ο Pαφαηλίδης τίμησε την τυπογραφία όσο λίγοι σ’ αυτόν τον τόπο· η κριτική τού χρωστάει πολλά, και οι κριτικοί, ακόμα περισσότερα. Όσο για τον ελληνικό κινηματογράφο, εκεί τα πράγματα μπλέκονται: υπήρξε ο «νεκροθάφτης» (επιδίωκε τα σκληρά και ακραία επίθετα) ενός κινηματογράφου, αυτού που στη δεκαετί..
Όλοι οι μαθητές, παράλληλα με τη Σχολή, ψάχναμε και για δουλειά με αντικείμενο τον κινηματογράφο...
Είχαν κοπεί τα πόδια μου. Να πάω ή να μην πάω. Προβληματίστηκα πολύ, αλλά πήγα: Στουρνάρα 16, στο εργαστήριο μοντάζ του Γιώργου Τσαούλη...
Η συνάντησή μου με τον Γιώργο Τσαούλη ήταν εξαιρετική. Αφού ά..
Μια μοναδική καταγραφή του κινηματογραφικού σύμπαντος του Φεντερίκο Φελίνι, με κεφάλαια αφιερωμένα τόσο στον ίδιο και στους ιστορικούς συνεργάτες του όσο και στην εκτεταμένη φιλμογραφία του, με πλούσιο αρχειακό υλικό, θρυλικές αφίσες και ιστορικές φωτογραφίες. Τα μέλη της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών..
Το δοκίμιο αυτό δημοσιεύτηκε το 1946 στις εκδόσεις Jacques Melot με το παρακάτω σημείωμα του συγγραφέα: «Η κινούμενη εικόνα φέρνει μέσα της τα στοιχεία μιας γενικής αναπαράστασης του σύμπαντος που τείνει λίγο-πολύ να μετασχηματίσει ολόκληρη τη σκέψη. Έτσι, πολύ παλιά, αιώνια προβλήματα (ο ανταγωνισμ..
Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος είναι το πιο μετέωρο, αμφίσημο, ευφυές και, προπάντων, μη σοβαροφανές κεφάλαιο του κινηματογράφου μας. Προσποιήθηκε πως έκανε κινηματογράφο για να μην καταλάβουν οι άλλοι πως έκανε κινηματογράφο στ’ αλήθεια. Μπλόφαρε, έστω κι αν συχνά έπεφτε ο ίδιος θύμα της μπλόφας του· κράτ..
Δεν θα μπορούσαμε να αναγνωρίσουμε σε άλλον auter την ικανότητα να διατηρεί τον βασικό πυρήνα τού χαρακτήρα του αναλλοίωτο και, ταυτόχρονα, να αλλάζει προσωπεία, βαθαίνοντας και πλαταίνοντας κάθε φορά τις ψυχικές διαστάσεις των ηρώων του, οι οποίες δεν είναι τίποτε άλλο παρά οι διαφορετικές όψεις το..
Όπως και να ’χει το πράγμα, είναι φανερό πως η pin-up ντύνεται όπως ντύνεται για δυο λόγους: για να ικανοποιήσει την κοινωνική λογοκρισία μιας προτεσταντικής χώρας, που αλλιώτικα δεν θα επέτρεπε την εξέλιξη της pin-up στη βιομηχανική και ημιεπίσημη κλίμακα, και, για να εκμεταλλευτεί αυτή τη λογοκρισ..
Ανακαλύψτε τη μαγεία της μεγάλης οθόνης με αυτή τη συναρπαστική συλλογή δοκιμίων που εξερευνά τη δύναμη του κινηματογράφου και τη διαρκή μας γοητεία για τον ηρωισμό στον κινηματογράφο. Αυτή η συλλογή που προκαλεί σκέψεις προσφέρει μια βαθιά βουτιά στη συλλογική μας ψυχή και διερευνά γιατί ταυτιζόμασ..
Αντικείμενο της παρούσας μελέτης είναι η ανάλυση, η περιγραφή και ο σχολιασμός της κινηματογραφικής παραγωγής στον ελληνικό κινηματογράφο την περίοδο 1942 έως τα τέλη της δεκαετίας του 1980.
Η έρευνα σε αυτό το πλαίσιο στην παραγωγή, αναπόφευκτα, επεκτείνεται και σε πτυχές της, όπως η καθετοποίηση ή..
Επανεκδόθηκε από τις εκδόσεις Αιγόκερως το εξαντλημένο κινηματογραφικό βιβλίο του Θόδωρου Σούμα, "Εθνικές κινηματογραφίες, στιλ & σκηνοθέτες", περιλαμβάνοντας μερικά νέα κείμενα και ορισμένες αλλαγές και διορθώσεις. Mεταξύ αυτών και μια σχετική βιβλιογραφία.
Το βιβλίο είναι δομημένο ανά χώρα παραγωγ..
Στο βιβλίο του Ο ερωτισμός, ο Μπατάιγ «ορίζει» τον ερωτισμό ως τη «μέχρι θανάτου επιδοκιμασία της ζωής». Τη σημασία της πρότασης υποψιάζεται όποιος έχει γνωρίσει έστω και ένα από τα λογοτεχνικά κείμενα του συνεχιστή της παράδοσης του Μαρκήσιου ντε Σαντ. Φυσικά, ο Μπατάιγ δεν είναι ο πρώτος που αναλα..
Ένα βιβλίο για τον κινηματογράφο αλλά και για τη ζωή, τον κόσμο, τις ιδέες, τα συναισθήματα, την αίσθηση των πραγμάτων και τις σκέψεις που γεννούν, την ομορφιά και την αγωνία τους. Μια συλλογή κινηματογραφικών κειμένων που είναι, κυρίως, ένα μεγάλο ευχαριστώ στις ταινίες∙ όχι μόνο στις ταινίες οι οπ..
Το βιβλίο αυτό συνιστά μια απόπειρα σκιαγράφησης της διαδρομής του κινηματογραφικού είδους που καλείται φιλμ-δοκίμιο (essay-film) και της σχέσης του τόσο με τον τολμηρό πειραματισμό σε επίπεδο φόρμας όσο και με την ενεργό πραγμάτευση κρίσιμων κοινωνικών ερωτημάτων και προβλημάτων σε επίπεδο περιεχομ..
Το βιβλίο αποτελεί μία κλασική πραγματεία για τις ιστορικές ταινίες και για τον ρόλο τους στην αναπαράσταση του παρελθόντος. Ο συγγραφέας τεκμηριώνει τη θέση πως εάν αφήσουμε τις ιστορικές ταινίες έξω από τη συζήτηση για τις νοηματοδοτήσεις του παρελθόντος, είναι σαν να αγνοούμε ένα από τα πιο σημαν..
Ο Φιλολογικός Όμιλος Ελλάδος και οι εκδόσεις Γράφημα προχώρησαν στην εν λόγω έκδοση τόμου επιθεώρησης τέχνης, σε ετήσια βάση. Ο τόμος περιστρέφεται γύρω από δοκίμια λόγου, θεωρητικά επεξεργασμένα, με επίκεντρο το θέατρο, τον κινηματογράφο και τις εικαστικές τέχνες. Σκηνοθέτες, σεναριογράφοι, ηθοποιο..